bli medlem i Marthaförbundet!

För att bli medlem i Finlands svenska Marthaförbund rf krävs det att hen godkänner Marthaförbundets integritetspolicy där det framgår hur Marthaförbundet behandlar personuppgifter.

Du kan välja mellan tre olika medlemskap:

1) Medlem i en lokalförening (medlemsavgiften varierar från förening till förening)
2) Direktmedlem (47 euro/år)
3) Understödjande medlem (200 euro/år)

Uppgifter om lokalföreningarna finns här.

Har du frågor om medlemskapet, kontakta assistent Marika Danielsson, 044 735 4971 eller per e-post marika.danielsson(at)martha.fi.

Ansök om medlemskap via den här länken:

Ordlista

Marthakrets: En krets är en underavdelning till en marthaförening.
Marthaförening: Alla marthaföreningar är självständiga föreningar med en egen styrelse. Alla föreningar hör till ett distrikt och finns vanligtvis representerade i distriktsstyrelsen.
Distrikt: Marthadistrikten ska företräda de marthaföreningar och -kretsar som verkar inom dess område samt främja samarbetet mellan dem och med Marthaförbundet. Distrikten med dess medlemföreningar utgör medlemskåren i förbundet.
Marthaförbundet: Marthaförbundet är takorganisation för marthorna med anställd personal som förverkligar de beslut som fattats på vår- och höstmötena, bevakar och ger utlåtanden till myndigheter och beslutsfattare, tar initiativ, lämnar in skrivelser, förverkligar styrelsens visioner med mera. Vår- och höstmötet besluter om bland annat förbundets verksamhetsplan, budget och medlemsavgifter.
UngMartha: Ungmartha är Marthaförbundets barn- och ungdomsorganisation.
Direktmedlem: Privatpersoner eller sammanslutningar med rättshandlingsförmåga kan bli direkta medlemmar i förbundet.
Understödjande medlem: Privatpersoner eller sammanslutningar med rättshandlingsförmåga som vill stödja förbundets syfte och verksamhet kan bli understödjande medlemmar.